Monday, September 12, 2011

Tukar Mood Oooi.....

Hari nie adalah hari Isnin... permulaan bagi banyak bende... Bagi yang bekerja... hari ni la permulaan untuk depa bekerja untuk minggu nie....Sabtu dan Ahad tu kejap jer berlalu.... Rasa macam nak sambung lagi je kan... Biasa la tu.... bila dah masuk Isnin.... mula la rasa bermalas-malasan....

Hari nie jugak ialah hari permulaan bagi student UPM membuka lembaran baru.... Semua pelajar UPM akan start hari nie belajar balik... Dalam 4 bulan bercuti... Aku rasa semua otak-otak cerdik pandai nie dalam keadaan beku dan sejuk kot.... Sebab 4 bulan tu...Lama ooo bercuti....

Bagi student baru... hari nie depa baru nak belajar melangkah ke kuliah di universiti... Perubahan cara pembelajaran yang sememangnya dah ramai yang terkejut...Takleh nak adapt... Aku ingat lagi masa aku mula-mula masuk universiti dulu... Banyak peristiwa kelakar dan kekok yang aku buat...he he he...

Perkara pertama yang aku tengok similar dengan budak-budak baru nie... Pasal pakaian... Hari first...komfem macam pening nak pakai baju apa... Dan ramai yang pilih baju formal siap pakai tie!! He he he... Biasala tu... Sejak dari sekolah lagi diajar kalau nak belajar..kene pakai baju khas.... 

Hari nie aku sepatutnya ada kelas nak diajar.... tapi jadi instructor lab jer... Minggu pertama mungkin takde lagi kot.... Persediaan dan dibuat... Cuma aku jer....dah lama tak mengajar... rasa cam kekok la pulak....huhuhu.... Apa-apa pun.... Tukar mood oooi!! Kita bukak lembaran baru! 

P/S: Hari nie komfem bizi giler...

2 comments:

vendoline said...

hurmm yeah ade pertandingan pidato kat UPM nnt kan..
yeah lame nye cuti syiookk

Diana @ BKKC said...

lecturer upm ke..??

hari ni supposedly pertemuan pertama dgn my supervisor kat upm..tp nampaknya dia bz kemain melayan student baru...aku dipinggirkan. Aku pon student baru wokey??...;p