Saturday, August 20, 2011

Kisah Enam Jahannam Dan Tok Imam Siri 2

Citer nie sambungan dari entri nie ( LINK ). Kalau tak...nanti tak tahu salasilah cerite.... Kene baca dari awal yer.... Penat aku reka citer nie....he he.....

SAMBUNGAN

Selepas terpaksa menerima tawaran Enam Jahannam supaya mengajar depa tentang solat.... Maka Tok Imam pun suruh la depa solat berimamkannya....

Tok Imam: Ok...Jahannam-jahannam sekalian.... Korang ikut apa yang saya buat yer.... belajar dari pengalaman....

Jahannam Satu: Ok tok... aku ikut....Kawan-kawan....kita ikut apa tok imam buat yer...

Semua Jahannam: Baik~~!!

Maka Tok Imam pun memulakan solat dengan takbir.....

Tok Imam: Allahuakbar....

Jahannam Satu: Ooo....kene bahasa arab daaa.....

Jahannam Dua: Susah la gini... Aku tau bahasa melayu jer...

Jahannam Tiga: Sama ler..... Mak aku tak penah ajar bahasa asing nie...

Tok Imam: Ikut je ler!!! Banyak cakap la pulak..

Semua Jahannam: Baik~~~!!

Maka bersolat la depa dalam senyap.... Dalam duk takut-takut....Tok Imam mengimamkan depa.... Gigil-gigil badan tok imam....Ye la... Main dengan samseng terkenal nie....apa-apa boleh jadi kan.. Tiba la saat rukuk....Ok lagi.... Time sujud pertama.... Kapak salah sorang Jahannam jatuh...GEDEGAK!!!

Tok Imam: Opocot mak kau!

Semua Jahannam: Opocot mak kau~~!! [Sumer ikut tanpa rasa bersalah..]

Jahannam Enam: Kelakar jugak solat nie....ada opocot jugak ek...

Jahannam Lima: Shhhh....jangan bercakap...nanti Tok Imam marah....

Maka diteruskan la bersolat.... masuk ke rakaat kedua.....

BERSAMBUNG LAGI...:)

2 comments:

AjeyyKhalid said...

salam ziarah :)
jemput laa datang jenguk entry terbaru saya yer .. :D

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/hasil-edite-gambar-dengan-picnikcom.html

Jenny Pa-un said...

huhuhu kemain lagi eh ngan enam jahanam huhuhu