Monday, August 22, 2011

Jangan La Pentingkan Diri Sangat Kak Oit !

Hari nie bermulanya pertukaran duit raya di CIMB Bank.... Ramai giler orang beratur....Aku pulak planning lain....lain yang jadik.... Hajat nak pegi awal-awal dalam pukul 9.00 pagi gitu... Tapi last-last pegi dalam pukul 11.00.......Amik kau....Panjang giler orang duk beratur.....sampai luar bank dah kene beratur....

Nasib baik hari nie rasa semangat dan kuat.....ha ha ha..... Boleh jer beratur dan berdiri dekat sejam.... Tapi tengah-tengah duk beratur tadi....ada la peristiwa yang aku rasa tak sepatutnya berlaku.... Dalam ramai-ramai yang beratur tu.... ada sorang kakak mengandung.... Aku tengok dari jauh jer....sebab masa tu kakak tu dah duk kat depan dah...Aku masih kat luar bank... Kat belakang kakak tu ada sorang lagi kakak.... Aku bagi nama kakak Ngokngek la senang dalam entri nie....

Kakak ngokngek nie duk belakang kakak mengandung tu jer... Nak dijadikan citer.... Sebelah dekat depa beratur tu.... ada kerusi... masa awal-awal....ada orang duduk dah.... Tapi citer nie bermula biler orang yang duduk tadi blah.... Kalau korang la kan.... rasa-rasanya patut tak nak berebut dengan kakak mengandung tu?

Haaa....tu ler yang terjadi....kakak ngokngek nie tanpa segan silu terus duduk di kerusi tu... yang kakak mengandung nie terus tak jadi nak duduk.... Alahai kakak.... Agak-agak la kalau nak selfish pun..... Nie mesti kes tak kahwin lagi nie...tak tau lagi erti penat lelah orang mengandung.... Nasib baik ada pakcik kat belakang tu tegur.... Dan kakak ngokngek tu pun bangun la dengan muka kelat....Baru nak offer tempat duduk kat kakak mengandung tu.....
Tau la penat berdiri lama kan... Tapi bukan ko sorang je yang penat kakak ngokngek oi.... Semua penat nih.... Tapi consider la ibu mengandung tu.... Kalau buncit sajer-sajer tu lain citer....Ni mengandung....tengah bawak generasi masa depan kita... Aku nasib baik duk jauh jer tadi....Kalau tak...nak jer tegur kakak ngokngek tu.... Pakai bukan main berhias la lagi.... Tapi hati tu tak berhias.... kesian pulak biler difikirkan balik..... 

Lepas sejam lebih....akhirnya dapat jugak aku tukar duit raya....ha ha ha....Ermmm.... nak bagi berapa ek.... Nak bagi banyak-banyak...budak-budak takleh pegang duit banyak-banyak.... he he.... Lagipun... mak ayah budak jer yang songlap duit raya depa kan....kan....hehehehe...

P/S: First time tukar duit raya.... selalu aku simpan duit baki membeli-belah jer...ha ha..

13 comments:

Rozita Ceritaita said...

selalu kena kejadian mcm ni bila mengandung... ramai orang kita tak sensitif lagi...

pernah satu kejadian di Kota Bharu dulu masa 2007.. nak melintas jalan ke klinik dan dah memang lampu perjalan kaki nyala tapi ada lak motor mencilok dah hampir sy kena langgar...

vendoline said...

muke tak malu betu.bg la kusi kat yang mengandung tu

Lizan said...

memang ramai yang ngokngek time2 bulan puasa ni.. saya pernah gak ada experience ngandung time bulan ramadhan, memang berbeza lah dengan layanan dari hari2 lain..selalunya lelaki okey, yang pompuan ni yg lebih2 tanak bertimbang rasa ngan preggy... anyway, dulu saya keja bank jadi takde masalah nak tukar duit cuma yang jadi masalah ramai pulak sedara2 yang mintak tolong tukarkan...aduila...asyik2 muka aku... asyik2 aku muka...

yanamib said...

dia pk dia sorg pose..dia xtau ibu ngandung ni lg azab nk thn pose..haha kita doa la dia kawen cpt xpn cpt dpt baby..ks dia pahammmm =)

Anonymous said...

tak salah kalau buat baik tambah2 masa posa2 cam gini... dapatpahala... aduhai... ~

aizamia3 said...

tauler awak tu penat tapi kesianlah kat akak mengandung tu.. ish.. takde perasaan ke hape..

inna_risna said...

akk ngokngek tu patutnya ada rasa timbang rasa lah...

anyway, inna nak duit raya jg..^^

Syafiq Rosli said...

hehe g lastik je kakak ngokngek tuh..hehe..bese la manusia bro

mas saari said...

memang kurang asem lah kakak ngokngek tu! grrrrrrrrr

cik asam jeruk said...

betul2..setuju.akak ngokngek tu igt die sorg je yg puasa gamaknye

Hani Shaklee said...

ciannyer kakak tu..ooo..saya tau cimb dpt tukar duit raya 22hb.. sebab tu saya gi tukar kat affin bank.. 18hb dah boleh tukar..orng pun tak ramai..hehehe

Dr Rosmaliza Abdul Aziz said...

klu berlaku kat dia pada masa depan masa dia mengandung , baru dia tahu langit ti tinggi atau rendah

K O R I E said...

KURANG JAWA BTOL SI NGOK TU~
HUHU.. xda kesedaran sivik!

kc kat aku.. meh nak ajar.