Tuesday, March 29, 2011

Komen Dalam Blog...

Aku hari ni akan start balik misi utama aku...iaitu nak fokus balik kepada master aku..... Sudah lama aku tak mengadap master nih... Ye la kan.... haritu sibuk pasal kahwin.. pastu sibuk nak kumpul duit nak cukupkan belanja tu..... Sekarang bila dah setel sumer..baru ler tenang sikit... Tapi aku nak buat entri dulu... blog tetap hidup walaupun aku akan memfokuskan diri sepenuhnya kepada belajar lagi.....

Aku nak bagi sedikit tips la kan kepada blogger baru.... Aku haritu cuba nak komen banyak-banyak kat mana-mana blog yang aku dah terjah.... Tapi banyak blog ada masalah pasal banyak sangat widget...... Bila dah banyak widget ni... aku susah nak bukak biler time tenet slow tahap petala langit ke tujuh.. Lagi satu... nak komen....asyik terklik kat widget jer.....adoi...

Ada jugak blog yang komen dia susah sikit..... ada word notification... ala... yang dia bagi huruf tah ape-ape tu..suruh kita isikan sebelum dapat publish post. Lagi senang kalo dibuang word notification tu..... Cara nak buang....pegi dekat setting....and then pegi dekat comment.... Buang la pasal word notification tu dengan pilih NO.

Hah....satu lagi..... untuk komen tu....pilih la pop-up window.... lagi senang nanti nak komen... Perasan tak macam mana nak komen blog ni....atau blog Ben Ashaari? Sumernye buat pop-up window. Lagi senang nak komen. Macam mana nak ubah setting tu..tempat yang sama dengan yang tadi.

Ok lah.....tu jer aku nak bagitau... aku dulu pun macam tu jugak. Tapi bila dah perhati blog otai...baru perasan yang depa buat ruangan komen macam tu. Walaupun akan ada yang mengomen tah ape-ape.... tu menunjukkan blog korang dah mula dicemburui orang....Maknanya korang dah mula menapak di dunia blog. Biasa la kan....bila dah nak naik...akan ada yang mendengki.. Memang tu ler adat dunia sekarang... Dunia blog takkan boleh lari nyer... So...be cool jer dengan komen tak membina tu ok..:)

11 comments:

nadira shahid said...

ur advice noted ;) dulu bile bru buat blog, memang tak taw, tapi bile dah senior tegur, NS dah tukar ;)

Mak Jemah said...

sila mai komen kat page sy..kompem laju giler...sbb xde widget slain shoutbox..hahahahaha..itu pon senang nak kasi org jerit kat situ...klu x, dah lame remove...gegege...

p/s: selamat sambong blajaq...

"Cik Belog Kecil" said...

bro..ada la blogger suggest sy gune chatbox.. apa pndgan bro?? sgah2la n komn at my blog yg kcil2 ni CoretanChe Ain

Sunah Sakura said...

dulu penah jugak bagi tips cam ni kat sorang blogger baru tu..dia ubah kejap, lepas tu dia ubah balik ke setting lama..adessss...mungkin dia lagi selesa macam tu dan lagi suka..takpelah...hurmmm

mrs kayrul said...

betul tue...tak suka la blog yg ada word notification...kalau tenet cam siput....boleh kena tekanan darah tinggi tul...

ftdanisha said...

yg ade word tu mmg xsuke tp komen gk..yg len tu kene perati balik le blog sy..kemaskini

Ifti Larina said...

teguran yg bagus. sblm nie pun tktau psl pop up window tu. lepas tu bila godam sendri setting tu baru jumpe

Qaseh Dalia said...

baek cekgu .. saye pun blogger baru time kaseh :)

Dda Ly said...

komen membina, saye sukaa..:)


meh ke rumah..
~danial n science~
keep in touch ye..♥♥♥

Unknown said...

Assalamualaikum...
nak jugak...datang ler kat belog saye..

http://misssecreito.blogspot.com/

komen yep...nak sangat blogger lain komen pasal belog saye nih...silekan yep...hoho

TeratakAzmi said...

noted!

info berguna neh!

thanks bro!